Diverse · DIY · Eating well · Frugalitate

Din gradina… de legume

Desi aveam in plan sa scriu despre plantele pe care le avem in prezent in gradina, am tot taraganat, cum fac deobicei cu orice articol de pe blog. Articolul Claudiei insa, a accelerat un pic lucrurile si m-a determinat macar sa postez cateva poze cu statusul gradinii mele, daca nu scriu vreun post mai elaborat. Nu am o gradina mare, din simplul motiv ca prefer ca deocamdata spatiul sa fie folosit de pustiul meu. Asadar, am plantat in deplina cunostinta de cauza dovlecei, despre care stiam de la prietena mea ca se fac din abundenta, clima de aici priindu-le.

Tot de la prietena mea m-am ales cu niscaiva rasaduri de castraveti si rosii, care si-au gasit imediat loc in gradina. Nu am avut asteptari, insa sunt tare placut surprinsa sa vad ca le merge bine. E adevarat si ca am udat cam in fiecare zi, seceta cu care se confrunta Belgia anul asta fortandu-ne chiar sa golim cisterna de ploaie….

Fotografiile au fost facute saptamana trecuta… De atunci dovleceii au crescut, in prezent am 3 la numar, unul care e chiar gata de cules. O sa il mai las una-doua zile sa se faca mai dolofan, dupa care ii fac de petrecanie si il imprietenesc cu niste paste de casa sau…il bag la congelator :).

Dar sa las fotografiile sa vorbeasca mai bine. Scuzati va rog calitatea, sunt facute cu telefonul, la ceas de seara 🙂

Asadar intr-o ordine total aleatorie, dragele mele plantute :

zmeura
Zmeura
capsun
Capsun
castravete.jpg
Castravete
cimbru
Cimbrisor
dovlecel
Dovlecel
leustean
Leustean
rosie
Rosie
rozmarin
Rozmarin
salvie
Salvie

 

17 thoughts on “Din gradina… de legume

  1. Felicitari! Sper ca la anul sa am si eu asa plante faine. La ce folosesti salvia? Cum nu o folosesc, nu m-am gandit sa o cultiv, într-o singura rețetă stiu ca am avut nevoie, ceva italian cu vitel si șuncă.

    Like

    1. Salvia o folosesc la gnochi, fie de cartofi, fie de dovleac cand e sezonul sau cu tagliatele de casa. Noua ne place tare mult. In plus creste frumos, ca un copacel si are si efect decorativ. E o planta pe care o poti avea in gradina pana tarziu in toamna, de fapt pana da primul inghet.

      Like

      1. Alaturi…. intr-o tigaie pun unt si ulei de masline si adaug frunzele de salvie (din abundenta) si le las sa se perpeleasca cat sa isi lase gustul si arunc langa si gnocchi fierti si scursi inca vreo 5 minute cat sa absorba din savori; ii scot pe farfurii si pun si sosul lasat peste apoi rad si niste parmezan…. o nebunie :))

        Like

  2. A si inca ceva…. nu am pus menta spre ex ca e tare invaziva si se intinde peste tot. O sa pun la anul in ghiveci dacave…si nici busuioc nu am pus ca nu am stiut daca o sa supravietuiasca, insa la anul o sa incerc sa vad ce mi-o iesi…

    Like

    1. Da, asa e menta. Eu o am intr-un ghiveci si nici la casa nu o sa o mut, am citit ca mai bine o cresti in ghiveci. Am avut in jardiniera, s-a extins, ce mai era acolo s-a uscat. Radacinile erau zdravene si nu doar la suprafata.
      Busuioc anul asta tot iau cate un ghiveci de gata, il plantez, cand nu mai rămâne nimic iau altul si tot asa. Anul trecut am avut din seminte, i-a mers mult mai bine.
      O sa iau si salvie la anul 🙂

      Like

  3. ce minunat si ordonat arata! la mine in gradina e halandala :))

    P.S. pentru castraveti e musai de udat pt ca ies amari, dovleceii se descurca minunat si produc, iar menta e invaziva dar nici asa, se muta de ici colo si ramane locul dupa. Se scoate f. usor pt ca are radacini superficiale, asa ca fa-ti curaj cu mohito si limonada :).

    Like

    1. e ordonata ca e facuta de-a lungul gardului viu, deci nu prea am spatiu; gradina in mijloc e loc de joaca :))))
      da, castravetii, cel putin primul pe care l-am cules a fist amar rau….
      pup, pun – o sa pun si busuioc, macar sa avem parte de asa vara si la anul :))))

      Liked by 1 person

  4. Iulia, ai recuperator de apa? Sau n-ai nevoie ? ca spuneai tu ca aveti un puț.
    Noi am sapa unul, dar nu stiu cât costa. Multa lume are puturi prin gradina, deci la noi in cartier dai de apa daca sapi.

    Like

    1. da, avem cisterna de apa de ploaie – recomand din suflet; noi avem una de 5000 l dar pt ca voi sunteti 5 mai bine optezi pt una de 10.000; avem legate wc-urile, masina de spalat si robinetul exterior pt udat gradina; de preturi nu stiu ca la noi asa a venit casa la pachet de la dezvoltator, insa intereseaza-te sa vezi ce si cum; banuiesc ca pt put iti tb hidrofor doar, deci s-ar putea sa fie mai ieftin;

      Like

      1. La noi nu-i voie sa bagi in canalizare apa de ploaie. Bănuiesc ca e o chestie de bani, ca doar apa de ploaie e relativ curata. Chiar azi citeam ce rau face urina plina de hormoni care se devarsa apoi in retea, toate medicamentele…etc. Dar asta e.
        Ma intreb daca se umple cuva. Ca aici nu a mai plouat de o eternitate. Eu ma gandeam ca de cateva sute de l ajunge.

        Like

      2. apa de ploaie e recuperata, trece prin niste filtre si e folosita ca si cea de retea, dupa care ajunge la canalizarea ca cea de retea…..nu se poate insa melanja (nici aici), de aia nu avem bypass la sistemul de umplere al cisternei, se face manual, cand se goleste….
        nici aici nu a mai plouat cred ca de pe la sfarsitul lui mai; noi ca suntem 2 si 1/2 🙂 am avut rezerve pana acum vreo 2 sapt cand am facut refill de la retea, dar vecinii cu familii mai numeroase au reumplut-o inca de prin iarna…..din ce se tot discuta pe grupul cartierului se pare ca una de 10000 e ideala pt fam mai mari

        Liked by 1 person

Leave a comment