Diverse

In vacanta/citytrip cu un bebelus sub 6 luni

Planuiesc articolul asta de vreo 3 saptamani, insa nu am apucat sa il scriu din motive evidente de lipsa de timp. Cum vacanta e inca in toi, si unii, pleaca, altii se intorc si altii inca o mai planifica 🙂 am zis ca as face bine sa ma mobilizez sa il scriu, poate oi inspira pe careva.

Inainte sa scriu despre subiectul anuntat in titlu, voi face o paranteza. Si spun din capul locului ca nu fac parte din categoria celor care asteapta sa faca copilul/copiii 2 sau 5 sau 8 sau 18 ani ca sa calatoreasca cu avionul/masina/trenul/vaporul/camila etc. Am fost total impotriva acestei abordari inainte de avea copii, cum ca iti pui viata pe hold pana cand copilul e suficient de mare sa… si aici insiruiti voi ce vreti, si ma bucur ca maternitatea nu mi-a afectat logica si felul de a vedea lucrurile (desi citisem undeva ca maternitatea scade coeficientul de IQ, iar in alta parte ca il creste insa pe cel de EQ :)) si continui sa am aceleasi pareri. Nu consider ca, copii sunt dificili, ci mai degraba ca parintii creaza handicape gratuit din niste frici nejustificate proiectate de aiurea asupra propriilor odrasle. Inchid paranteza.

Acum sa trecem si sa va relatez cum am procedat noi ca citytripurile de pana acum cu bebelusul nostru sa decurga cat se poate de lin.

Pentru calatoria cu trenul sau masina, sunt mai multe de luat in considerare si daca le-as insirui aici pe toate, ma tem ca postul asta ar iesi mai lung decat ar fi cazul, asa ca o sa scriu un articol separat despre subiectul asta.

Redau aici doar faptul ca in gentuta bebelusului, care ar trebui sa fie mereu la indemana, indiferent de mijlocul de transport pe care il utilizam, ar trebui sa isi aiba loc pe langa scutece, servetele umede (noi avem din panza, refolosibile), liniment, suzete, termos cu apa calda, biberoane si dozatorul de lapte praf (pentru mamele care nu alapteaza), inclusiv cel putin 2 body-uri si un outfit complet (pantaloni, tricou, bluza/pulover, sosetele) in caz ca apar mici accidente. Noi am avut o astfel de experienta pe aeroport, fix dupa ce am lasat bagajele la cala :). Ne-a salvat body-ul de schimb si paturica subtire pe care le am in permanenta in “geanta de bebe”, insa nu am avut si un outfit complet. Am avut noroc insa ca a fost cald si nu vreau sa ma gandesc ce as fi putut face daca afara erau -5 grade si nu 30 cum a fost cazul nostru.

Valiza bebelusului ar trebui sa cuprinda cam toate cele pe care le folosesti si acasa. In prima noastra iesire cu bebe am scanat practic cum decurge o zi normala si am identificat astfel ce ar fi necesar sa luam cu noi. Am incercat insa sa nu cad in extreme. De obicei, in tarile din Europa se gasesc cam aceleasi produse si branduri cu mici variatiuni. Asa ca nu m-am carat cu pachetul de Pampers dupa mine spre exemplu, pentru ca stiam ca le gasesc in orice magazin la destinatie. Mi-am asigurat in valiza insa o rezerva tampon, cat sa le pot achizitiona fara niciun stres a doua zi dupa instalare si scanarea imprejurimilor.

Listele sunt sfinte in general, insa in cazul asta sunt o adevarata binecuvantare. Sunt de parere ca, continutul valizei bebelusului difera tare mult de la o familie la alta, in functie de nevoile celui mic si de ceea ce considera parintele important sa nu ii lipseasca. In cazul nostru, inafara de hainute, cateva jucarii, sapunul lichid de baie, servetele refolosibile de panza pe care le folosim pe post de servetele umede, liniment, un mini-stoc de scutece, o paturica pentru somnul de noapte, 2 borcanele de sticla pentru piureuri, am mai am luat cu noi, inclusiv oala in care ii incalzeam apa pentru biberon. Nu va imaginati ca e o oala de 5 kg. E una mica din inox… Stiu, e ciudat, dar daca sunt super relaxata la alte capitole, la aspectul asta am piticii mei pe creier. Oala respectiva ne-a acompaniat si in Copenhaga, cand deja incepusem diversificarea si am folosit-o la fiert legumele si in vizita la prietena noastra din Verona :). E o oala tare plimbata as zice…. Nu am luat in schimb mixerul vertical :). Ah si da… si detergentul eco de vase 🙂 cu care spalam biberoanele si bineinteles, oala de mai sus. De ce ma car cu detergentul dupa mine o sa va intrebati? Din simplul motiv ca detergentul asta e fara coloranti si, cel mai important, fara parfum. Nu inteleg de ce producatorii de detergenti simt nevoia sa adauge parfum in cel de vase, ca nu e ca cineva ar vrea sa-si manace ciorba intr-un bol mirosind a lavada…

In privinta medicamentelor… E un teren tare alunecos, nu vreau sa dau nastere la discutii sterile, din nou, sunt de parere fiecare familie are obiceiurile ei. Eu si Jumatatea suntem impotriva medicamentelor in general si consideram ca trebuie luate doar daca este cu adevarat necesar. Noi tratam o durere de cap mai degraba prin hidratare intensa, iar un scaun moale cu o lingurita de orez si incercam sa aplicam principiul medicamentatiei minimale si in cazul bebelusului nostru. Cum in citytrip-ul din Copenhaga era in plina perioada de eruptie dentara, iar pediatrul ne-a recomandat sa avem la indemana, am luat cu noi doar niste supozitoare pe baza de paracetamol, pe care din fericire nici macar nu le-am folosit. Repet, sunt mame care se simt in siguranta daca iau cu ele jumatate de farmacie, ceea ce iar e perfect daca asta le face sa se simta mai relaxate.

Alegerea cazarii este un alt aspect important de care ar trebui sa tinem cont in planificarea citytripului sau vacantei. Hostelurile sau guest-house-urile care ofera minimum de confort au iesit din discutie, din simplul motiv ca am vrut ca bebelusul nostru sa se simta ca acasa. Asa ca atunci cand am inchiriat prin AirBnB ne-am asigurat ca vom avea patut de bebelus. In cazul prietenilor a fost mai usor, unii dintre ei avand deja copii mici. In cazul ceorlalti, well….au fost destul de draguti cat sa intrebe in stanga si in dreapta prietenii si cunostintele si sa faca rost de un patut de voiaj, care a servit perfect scopului.

In citytripul din Copenhaga am cautat initial un hotel cu apartamente care sa aiba chicineta. Cum preturile erau exorbitante, ne-am orientat catre un apartament luat prin AirBnB. Pe langa patutul de bebelus, am vrut musai sa aiba  si mixer vertical, pentru ca bebe era la inceput de diversificare si vroiam sa am posibilitatea sa ii prepar eu mesele zilnice si nu sa recurg la borcanele cu mancare pentru bebelusi din comert. De asemenea, cand am inchiriat apartamentul in Copenhaga, ne-am orientat catre o locatie centrala pentru a putea parcurge pe jos distanta pana in centrul orasului si inapoi si care sa aiba cel putin un magazin bine aprovizionat in apropiere.

Si acum partea cea mai fun, cel putin pentru parinti, explorarea orasului.

Sunt de parere ca pastrarea ritmului bebelusului e foarte important. Noi am incercat sa respectam pe cat posibil programul lui bebe mic si scumpicios, asta insemnand ca la maxim ora 19.00 eram deja acasa pentru rutina de seara. Ceea ce in definitiv nu e asa de rau… Cand nu aveam copil, ajungeam si pe la 23.00-24.00, iar dimineata era o adevarata corvoada trezitul fie si la ora 8.00. Cum ziceam, pentru un bebe multumit si fericit in deplasare, e important ca, pe cat posibil, obiceiurile sa fie pastrate. Da, bebe o sa fie un pic agitat, datorita schimbarii de decor, insa asta nu ar trebui sa il frustreze foarte tare.

Plimbatul in sine nu a reprezentat ceva nou pentru bebelusul nostru, intrucat noi stam foarte mult afara, asa ca P. e obisnuit cu caruciorul sau port bebe-ul si plimbarile lungi, chiar si de 3-4 ore. Dimineata ieseam din casa in jur de 8.30-9.00, iar de-alungul zilei, am facut si pauze, cautand deobicei vreun parculet unde il puteam lasa pe P. pe iarba sa isi exerseze stilul “crawl” :). De dormit, a dormit in carucior, insa am avut la noi si port-bebe-ul si cand era treaz l-am plimbat si in asta.

Cat despre mese, de asemenea am incercat sa i le respectam. Masa de dimineata a fost de fiecare data acasa, celelalte i le-am dat…. cam peste tot! Si in parc, si in biserica, si in lobby-ul de la Royal Danish Playhouse, si chiar si la McDonald’s. Cum de am intrat la McDonald’s? Inca o data piticii mei de pe creier au fost de vina. Pentru mesele solide vreau ca P. sa stea la masa, in scaunelul special, iar la Mc e locul perfect unde il poti avea. Am comandat o apa, ne-am facut comozi in cel mai indepartat si linisit colt si i-am putut servi masele in tihna, respectandu-i obiceiurile.

Pentru plimbatul in carucior recomand din inima copertina impermeabila pentru momentele cu ploaie de peste zi. Am avut doar un astfel de moment in Copenhaga, pe care am reusit sa il gestionam fara probleme, fix datorita protectiei impotriva ploii.

Pentru schimbatul scutecelor am optat pentru toaletele cu masa speciala de schimbat bebe care se gasesc cu usurinta in lanturile de restaurante. Intelegeti acum de ce incep sa iubesc McDonald’s-ul :). In Copenhaga insa am facut fixatie pentru toaleta special amenajata pentru bebei de la Royal Danish Playhouse care se afla in centru orasului.

Citytrip-urile sau vacantele pot fi o adevarata placere si pentru parintii cu bebelusi. Evident ca nu mai avem aceiasi libertate si flexibilitate, dar cu putina organizare, experienta vizitarii unui nou oras/loc poate fi foarte placuta. In toata aceasta ecuatie, consider ca un rol important il are si cunoasterea comportamentului propriului bebelus si raspunsul rapid la nevoile lui. Deobicei, copii nu plang fara motiv, sau ma rog, al meu bebelus nu plange daca nu-i este foame, daca nu are nevoie de schimbatul scutecului sau daca nu este suprasolicitat.  Inafara de faptul ca am i-am respectat cu sfintenie orele de masa (atunci devine cel mai vocal 🙂 ), in rest am incercat sa ii indeplinim cat se poate de repede celelalte nevoi si sa ii asiguram maximum de confort. In definitiv asta este cel mai important si nu cred ca ar tihni niciunui parinte plimbatul si vizitatul daca ar avea un copil nervos si frustrat care ar plange in continuu.

Astea sunt principalele aspecte care mi s-au parut mie important de luat in considerare. Daca aveti intrebari punctuale sau poate chiar sugestii, sau vreti sa impartasiti propriile experiente din calatoriile cu copii mici, va invit cu drag sa le redati in comentarii.

5 thoughts on “In vacanta/citytrip cu un bebelus sub 6 luni

  1. Ce imi place ca sunteti asa relaxati. Si noi am plimbat cu noi detergent de vase si ibric si am calatorit cu copiii de cind erau bebelusi. La capitolul medicamente sunt la fel de minimalista ca tine, dar de abia de citeva luni am renunţat sa car un termometru dupa noi. Nici nu stiu de ce, ca nu as fi dat antitermice.
    Inca multe excursii vesele împreună va doresc!

    Like

  2. Si noi ne credem o famelie de plimbareti dar voi sunteti si mai si!.
    As adauga ca pt city tripurile in occident exista farmacii ( dar rare si inchid la 7) si au si borcanele food pt copii. Pe la un an ii luam fetei mancare din restaurant din farfuria mea : un pilaf cu legume sau o supa crema sau spanac sau piure etc, pt fructe si legune luam de la supermarket si taiam bucati sa roada.

    Pt avion faceam ca tine.
    De la 5 ani am zburat doar cu bagaje de mana.

    Like

    1. ai revenit!!!! sa iti fie de bine vacanta si sa te tina bateriile incarcate pana la urmatoarea! sa ne povestesti cum a fost!

      referitor la mancarea de bebelusi, da, sunt si borcanasele cu piure care sunt o excelenta alternativa; bineinteles ca sunt o solutie foarte buna daca nu vrei sa te cari cu oala dupa tine, sau nu ai un mixer; acum sunt mai peste tot borcanele cu mancare bio, fara conservanti de foarte buna calitate;
      dar nah, gena de mama romanca tot o am 🙂 de aici si derapajele gen carat dupa noi oala si detergent de vase 🙂

      Liked by 1 person

Leave a Reply

