Diverse · DIY · Economisire · Frugalitate · Viata simpla

DIY – Ulei aromatic

In ultimile saptamani, ca sa nu zic luni, am fost pe fast-forward – botez in Romania, preteni in vizita, conferinta si citybreak in Copenhaga, iar prieteni in vizita, planificarea mutarii in casa, workshop si citybreak la Verona, planificarea vacantei, mutatul in casa…. Intre toate astea mai e si un job-ul cu o perioada super aglomerata, un bebe mic si drag de pupicit si dragalit, o casa de intretinut si eventual, si o Jumatate de iubit….:). Dupa cum se vede nu m-am plictisit de loc, dar chiar de loc, iar perioada care urmeaza nu arata mai linistita. Dar si cand se vor linisti toate, nu?

Asadar, acum vreo 2 luni, inainte de a pleca in Romania am facut iar ulei aromatic.

Am deja cativa ani de cand tot fac, sa tot fie vreo 4. Schimb ingredientele de cateva ori pe an si incerc de fiecare data sa adaug unele noi. Nu plec la cumparaturi speciale insa. Adica fac uleiul aromatizat cu fix ce am in casa la momentul respectiv.

Se prepara foarte simplu, iar costurile sunt foarte mici. O sticluta de 250 de ml la un magazin cu produse similare e in jur de 12-15 Euro, ceea ce mie personal mi se pare indecent de scump, in conditiile in care il poti face foarte usor acasa.

Mai jos aveti o fotografie cu uleiul facut acum cateva saptamani  luni.

20170728_070542

Cum am procedat si care au fost ingredientele folosite?

In primul rand am spalat si uscat sticla foarte bine. Am indesat in ea cam din toate semintele si ierburile aromate ce le aveam la momentul ala in casa: boabe de mustar, cardamon, enibahar si coriandru, piper negru, chimen, fulgi de chili, ramurele de cimbru uscat, frunze de dafin si… cam atat cred. Peste, am turnat uleiul de masline. Am pus sticla la intuneric si am “uitat” de ea vreo 2-3 saptamani. In perioada asta ingredientele s-au macerat in tihna. Cu cat stau mai mult, cu atat uleiul e mai aromat. Noi nu putem astepta insa mai mult de 2-3 saptamani pana sa incepem sa consumam din ea. Facem pizza aproape saptamanal, asadar “nevoia” e acuta 🙂

Alte dati, am mai adaugat si scortisoara, rozmarin, salvie, busuioc si/sau marar uscat, coji de lamaie (uscate in prealabil) si catei de usturoi. Daca optati sa adaugati si usturoi, va recomand sa nu decojiti cateii integral. Ii taiati putin pe verticala, cat sa iasa aroma, insa nu de tot. De ce ne-decojiti? Pentru ca decojiti, risca sa mucegaiasca in ulei. Mie cel putin asa mi s-a intamplat cand am pus prima data.

Combinatiile sunt infinite si puteti adauga oricat de multe ingrediente vreti.

Pe masura ce se consuma eu mai completez cu ulei cam de 2-3 ori maxim, dupa care inlocuiesc/schimb ingredientele.

Uleiul asta il folosesc in special pe pizza, dar si pe chiche, bruschete si mai pun din cand in cand in vreo salata mai speciala. E tare delicios, iar unul dintre prietenii veniti in vizita l-a turnat din belsug chiar si pe paine calda, proaspat facuta casa.

Daca nu faceti deja, va recomand din inima sa il treceti pe to do list. Nu ia mult timp iar ingredientele pot fi exclusiv cele avute in casa, deci foarte ieftin.

4 thoughts on “DIY – Ulei aromatic

  1. Nu stiu de ce nu mi-a trecut prin cap sa combin atat de multe ingrediente, dar o sa incerc pentru ca suna bine. Pana acum am facut doar cu rozmarin, insa pun in fiecare an rosii uscate in ulei de masline cu oregano si uleiul il folosesc la bruschete.

    Liked by 1 person

  2. Eu am incercat cu usturoi, dar l-am consumat repede ca sa nu se strice, ca citisem ce zici tu, ca nu tine. Si ii mai fac fetei cu rozmarin si cimbru, dar nu m-am gandit sa combin atitea.
    Nu-i de mirare ca musafirul vostru l-a mincat pe pîine : mie pâinea cu ulei de masline mi se pare un deliciu. Darmite daca uleiul e si aromat.

    Like

  3. si eu tot doar cu rozmarin. Nu stiu de ce nu am riscat mai multe:)
    Dar ieri am bagat rosiile uscate cumparate din provence in uleiul de masline cumparat tot din provence 🙂

    Like

Leave a Reply

