Eating well · Economisire · Frugalitate · Organizare

Feluri de mancare gatita congelata

Am in plan de cateva saptamani sa scriu articolul asta, iar astazi i-a venit, in sfarsit, sorocul. Din capul locului o sa spun ca nu prea sunt adepta mancarii gatite congelate. O prefer si o voi prefera intotdeauna pe cea proaspata si, pe cat posibil, care sa nu aiba mai mult de 2 zile de stat in frigider. Insa, exista momente si situatii cand compromisul se impune. Fie am gatit in surplus si atunci, in niciun caz nu voi arunca, ci voi congela resturile, fie gatesc intentionat pentru a congela.

Despre a a doua situatie vreau sa scriu azi, despre felurile de mancare pe care le-am gatit si congelat pentru a ma scoate din incurcatura in primele 2 saptamani cu nou-nascut acasa. Sunt convinsa ca voi avea altele pe cap si mi-am zis ca ar fi bine sa scap macar de corvoada pregatirii meselor principale. Da, Jumatatea ma va ajuta cu siguranta, dar chiar vreau sa se bucure alaturi de mine de primele gangureli ale bebelusului, nu sa stea sa trebaluiasca prin bucatarie…

Nu mi-am alocat o zi pentru a gati exclusiv pentru congelat, am facut-o treptat in saptamanile anterioare, incluzand cate un fel de mancare in plus pe lista celor gatite deobicei sambata pentru saptamana urmatoare. Nu sunt exagerat de multe. Voi fi scoasa din impas cca 2 saptamani maxim. Dar pe langa mancarea gatita congelata, mai am in plan sa completez meniul saptamanal si cu un pui la rotisor, pregatit de-a gata sau o pizza de la italianul din colt.

Cum m-am pregatit?

Pai am rasfoit Pinterest-ul in lung si in lat. O multime de viitoare mamici pregatesc dinainte diferite feluri de mancare si le congeleaza, asadar idei sunt multe. Nu toate insa se preteaza gusturilor noastre. Adica da, am pregatit si mancat, spre exemplu tortilla cu pui si legume, insa personal nu o vad ca o mancare pe care sa o congelez. Recunosc ca am gatit mai mult traditional romaneste. Mancarea se pregateste si mai usor si parca e si mai pretabila la congelat. Sau cel putin asa mi se pare mie.

Am cumparat pungi de congelat cu zip. Am cochetat cu ideea de a cumpara si tavite de aluminiu pentru lasagna, insa am zis pas pana la urma. Am optat pentru a pregati in avans doar sosul, urmand sa fierb doar pastele.

Ce am gatit si pentru cate zile

Cand spun o portie ma refer la o punga, care ne va ajunge pentru mesele principale/cinele din 2 zile.

  • 2 portii supa crema care vor acoperi 4 zile
    • Ingrediente: dovleac, dovlecel, telina, pastarnac, ceapa, morcov, ardei gras.
  • 2 portii de sarmale care vor acoperi de asemenea, 4 zile. Pe astea nu le-am pregatit eu ci mama, cand a fost in vizita la noi acum cateva saptamani.
  • 2 portii sos ragu pentru paste – acopera 2 zile.
  • 2 portii mancare de carne de vita cu legume – acopera 4 zile. Intentionez sa pun langa, fie quinoa, fie orez, fie cartofi, fie mei, in functie de ce om avea chef la momentul respectiv. Probabil nu cartofii vor iesi castigatori, pentru ca trebuie curati πŸ™‚
  • 2 portii mancare de pui cu legume – acopera 2 zile. De asemenea, va fi insotita fie de quinoa, fie de orez sau chiar de paste.

In total sunt acoperita 12 zile, dintre care pentru 4 avem si supa. Daca mai adaug puiul la rotisor si pizza, cate 1 zi pe saptamana pentru fiecare dintre ele, mai scot 4 zile. Deci in total suntem acoperiti 16 zile :).

La astea mai adaugam pentru micul dejun si pranz branzeturi, iaurturi, zacusca, salata de cruditati, conserve de ton si ficat de cod, avocado, masline kalamata, kaizer si slaninuta primite de la mama, vinete copate, si, bineinteles ca era sa uit de ea, tochitura, care la urma urmei poate fi o masa in sine alaturi de o mamaliga si o varza murata :). Si multe, multe nuci…

Acum ca am pus tot pe β€œfoaie” imi dau seama ca nu stau deloc rau. Nu sunt cele mai exotice mancaruri din lume, dar pana ma trezesc si imi dau seama pe ce planeta noua sunt, isi vor indeplini de minune scopul…

Nu ca as mai avea energie sa gatesc si altceva… Dar poate articolul asta ajunge sa fie citit si de alte viitoare mamici sau pur si simplu, de gospodine organizate in cautarea de idei de mancaruri de congelat. Asadar,va invit sa veniti cu idei. Ce altceva ati mai pregati si congela voi pentru o eventuala perioada aglomerata?

18 thoughts on “Feluri de mancare gatita congelata

  1. f. buna ideea! te va salva fix cand nu stii cum e cu timpul. As recomanda asta si pt persoaneel care stiu ca le vine o perioada aglomerata (examene, de invatat, o interventie medicala etc).
    Pana acum am congelat ca mancare gatita excesul si cutia o luam vinerea dimineata cu mine la munca πŸ˜€ – pana al pranz se dezgheta si aveam pranzul. Acum m-am lenevit si fac unele vineri post cu apa.

    Eu cand am nascut nu am avut nimic gatit si congelat. Dar aveam carne la oferta luata, portionat si congelat. Si pe asta s-a bazat meniul meu: o tava la cuptor ce continea carne, legume mari (cartofi in coaja taiati in 2, ardei taiati in 2, morcovi curatati si taiati – in 2). Puneam tel. sa sune peste 2 ore juma πŸ˜€ . Mi se acrise de atata carne :)))))

    Like

    1. dupa cum vezi si la mine cam toate se bazeaza pe carne; dar ma gandesc ca oi avea nevoie de proteine; eu ma pregatesc ca de razboi, pt cat se poate de greu si psihic ma preg sa nu dorm etc… prefer sa fiu pregatita si sa fie mai respirabil, decat luata prin surprindere πŸ™‚

      Liked by 2 people

    1. Oh Elena, cred ca e mai degraba instinctul de auto-conservare, frica de iesit din confortul propriu….si de nou:) cum nu stiu cum o sa fie, incerc sa aranjez din timp macar acele lucruri pe care le pot controla cat de cat…..

      Like

  2. Eu am congelat cu succes mare urmatoarele: ciorbe acre (de perisoare, de porc etc.), musaca (ambalata bine de tot), diverse mancaruri cu orez si carne, paste umplute (scoici umplute cu mai multe tipuri de branze, le-am pus in caserole de aluminiu si cand le bagam la cuptor doar puneam sos de rosii deasupra si ieseau minunat). Aseara am facut un minunat (si f rapid) chilli vegetarian, care se preteaza si el la a fi congelat.
    Nu tb sa mananci in fiecare zi mancare de la congelator, poate unele zile vor fi mai bune si atunci poti arunca in cuptor niste legume sau cartofi pe care sa le mananci cu sos de iaurt.
    O sa fie foarte bine! πŸ™‚

    Like

    1. o da sigur, si salatele cu naut sau cele cu quinoa, branza bleu, creveti si rosii uscate; sau cea de andive cu sos de avocado si ton etc….sunt o gramada de chestii care pot fi facute in zilele mai relaxate; nu e ca nu le am in vedere…. insa cum ziceam eu am in minte worst case scenario πŸ™‚ stiu si mamici cu bebelusi linistiti care au trecut cu zambetul pe buze prin perioada asta, dar si mamici care abia inchideau un ochi la 2-3 zile….
      zi-ne si noua reteta de chili vegetarian….

      Like

      1. OK, reteta e banala: ai nevoie de o ceapa mare, 2 catei de usturoi mari, o felie mare de dovleac (cam 700g a avut al meu), un ardei gras,doua conserve de fasole, o conserva de rosii bucati, condimente – chilli, scortisoara, alte chestii care iti plac (eu am pus ghimbir), sare, cacao.
        Se caleste usor ceapa, apoi se adauga ardeiul, se lasa pana se inmoaie, se pune usturoiul. Apoi condimentele, si amesteci. Apoi pui dovleacul taiat cuburi, fasolea (limpezita in prealabil), rosiile si cam o cana de apa. Lasi pe foc acoperit cam o ora, apoi descoperit inca juma de ora. Cand o lasi descoperita, incepe sa scada si sa formeze un sos fain.Cu 20 min inainte de a stinge focul am pus si o lingurita de cacao (dar skip daca nu iti place).
        A iesit o portie mare, eu am dus si unei prietene care e f racita si am pus si la congelator.
        Am urmarit sa nu fie exagerat de picant, pt ca nu face bine la sarcina (si probabil nici in alaptare).
        Se serveste neaparat cu iaurt deasupra (sau smantana sau cascaval ras sau bucati de avocado).
        Sper sa il incerci! Sotul meu a fost incantat, este o mancare satioasa, mai greu e pana toci toate alea, dar iese o cantitare mare si merita.

        Like

  3. Vai, iti tin pumnii, foarte des ma gandesc la tine! Sa fiti bine si tu, si Piscot! Sa ai o nastere usoara si sa te refaci repede.
    Va doresc tot binele din lume. Si sa ai timp sa faci mancarea inainte, eu cred ca o vei aprecia (plus ca e plina de proteine si fibre).
    Ce mai Mos Nicolae veti avea… foarte frumos! πŸ™‚
    Sper sa revii pe aici si dupa, in functie de timpul pe care il vei avea.

    Like

      1. Si eu ma gandesc la tine, iar cand vad ca nu mai comentezi ma gandesc ca poate ai nascut. Nastere usoara si sa fie totul bine!
        Si cand si timp, sa ne dai te rog reteta de salata de andive cu sos de avocat, ca eu stiu un singur fel de salata de andive si nu ma abat de la ea, nestiind cu ce altceva s-ar potrivi andivele.
        Stiu ca nu asta e scopul tau, dar eu de vreun an congelez prajituri. Cozonacii merg excelent, dar chiar si altele: cand fac o tava o portionez si fac pungi cu cite se maninca o data. Unele( cum ar fi cea cu mere) le incalzesc inainte de a le servi: incing cuptorul, apoi il sting si pun prajitura inauntru.
        Te pup si curaj!
        Banuiesc ca stii asta, dar eu nu stiam la primele nasteri si m-a ajutat mult la ultima : contractiile sa le vezi ca pe ceva fain, care te ajuta ,sa nu lupti contra lor, ci sa “avansezi” cu ele.

        Like

      2. multumesc frumos Elena… pt cuvintele frumoase! te pup si eu πŸ™‚
        eu folosesc pasta de avocado (avocado, sare, lamaie si o picatura de mustar) in loc de maioneza – andive taiate rondele, ton din conserva, porumb, oua fierte (optional) si pasta asta de avocado (sau maio pt cine poate πŸ™‚ ), toate amestecate si gata – noua ne place mult

        Liked by 1 person

  4. In timp ce mestecam in sosurile de la lasagnele bologneze pe care le fac acum, ma gandeam ca e o mincare care s-ar preta bine la congelare, dupa ce e pusa in tava dar inainte de a fi coapta.

    Like

    1. da, da, sos din asta am congelat si eu – sosul ragu; doar ca nu l-am pus pe foi de lasagna, am pus sosul separat in pungi, urmand doar sa fierb pastele (am stoc din Italia πŸ™‚ )

      Like

  5. Eu am congelat mixuri de legume fierte si pui fiert, pt cca o sapt . Am fost genial de inspirata, numai asta am putut manca (si iaurt ) fizic vreo 2 sapt dupa cezariana. M-am ingrasat mult in sarcina (vreo 15kg erau doar copilsi retentie de apa, ca s-au dus 8 in maternitate si 7 in prima sapt acasa ) si prima sapt efectiv transpiram ca un cal si faceam pipi nonstop si mi-era f sete, foame deloc.
    Zic ca stai f bine, nimeni nu-ti zice pt ca si uiti mult dupa, dar noi care n-am avut deloc ajutor ne amintim ca a fost oleaca de cataclism prima luna 😊ajunsesem cand am terminat fierturile sa ne hranim cu iaurt cu fructe de la mega, alerga sotul cronometrat intre somnuri (ca eu n-aveam voie sa ridic copilul si eram panicata daca se trezeste si-s singura πŸ˜ƒ)

    Like

Leave a Reply

